Hallo,
ich hab nen Tip gefunden, mit dem man einigermaßen ordentlich markierten Text ausdrucken kann. Es funktioniert über die Erweiterung "web developer toolbar" und dem Linearisieren der Seite. Hier mal den Text dazu:
"The final possible solution I know of is, again, to use Firefox. Get Firefox. Then install the Web Developer Toolbar extension for Firefox (how to install Firefox extensions). Go to the problem Web page in Firefox. Make sure you can see the web developer toolbar (if not, go to the menu View, Toolbars and make sure Web Developer Toolbar is ticked). Then click the Miscellaneous button in that toolbar and choose "Linearize page". That will strip any tables. You can then print the page as usual and it will print with the full text, nothing cut off (alternatively you can just select part of the linearised page and print that - it should also work this way). Thanks to Jasper for the tip!"
Mit dem Hinweis kann ich wenigstens den markierten Text so ausdrucken, dass die Enden der Zeilen (Breite der Seite) nicht abgeschnitten werden. Die abgeschnittene Zeile am Ende der Seite (Länge der Seite) konnte ich damit auch nicht beheben.
Gruß Lars